Livslängden för ett iPhone-batteri beror på flera faktorer, inklusive modellen och hur enheten används. Generellt sett designar Apple sina iPhone-batterier för att behålla upp till 80% av sin ursprungliga kapacitet efter 500 fullständiga laddningscykler. En fullständig laddningscykel innebär att du använder (och laddar om) 100% av batteriets kapacitet, men det behöver inte vara i en enda laddning. Det kan till exempel vara 50% en dag och sedan ytterligare 50% nästa dag.
När vi pratar om batterihälsa så menar vi batteriets nuvarande maximala kapacitet i förhållande till när det var nytt.
För att få en mer exakt uppskattning av batteriets hälsa på en specifik iPhone kan du kolla batterihälsan i Inställningar-appen under Batteri → Batterihälsa.
Bra batteri: Vi byter alltid batteriet till ett nytt när det går under 85%. Detta för att du ska kunna få hem din nya mobil och använda den under lång tid innan du känner att det är dags att byta batteri. De flesta av våra konkurrenter har denna gräns vid 80% vilket vi tycker är för lågt. "Bra batteri" betyder alltså att mobilens batterihälsa är på 85% eller mer vilket är en så pass bra nivå att batteriet håller en hel dag för en genomsnittlig användare.
Nytt batteri: Betyder att mobilen har 100% batterihälsa. Oftast beror detta på att vi bytt ut det förra batteriet i mobilen och ersatt det med ett nytt batteri med samma kapacitet och kvalitet som ett nytt original-batteri.
Oavsett om du väljer att köpa en Klass A, B eller C så får du alltid en mobil som är fullt fungerande och noggrannt testad.
Vattentäta modeller: Då många av de mobiler och surfplattor vi säljer har genomgått en reparationsprocess kan vi inte garantera att enheten har kvar sin klassning för vattentäthet.
Helt ny mobil i sin originalkartong med obruten plombering
Enheten är så gott som i nyskick. Du kan förvänta dig endast enstaka mycket små märken och spår av användning
Det finns spår av normal användning och slitage på enheten. Dock inga stora märken/bucklor eller djupa repor
Allting fungerar precis som nytt.
Enheten kan ha en hel del repor och slitage på både display och baksida. Det är dock endast det kosmetiska som är påverkat.
Allting fungerar precis som nytt.
Vardagar: 09:00 - 18:00
Lördag: 11:00 - 16:00
Söndag: Stängt
Sankt Eriksgatan 28
112 39 Stockholm
Phonehero AB
Box 12271
102 27 Stockholm
Det här är vår största butik med 7 stycken servicetekniker som kan laga iPhone, iPad, Samsung, Sony och Huawei. Här utför vi även mer avancerade reparationer där det krävs lödning inne i mobilen/surfplattan. Här jobbar även vår ekonomi och administration. Välkommen in till oss för att få så snabb hjälp som möjligt med din trasiga iPhone. Det är den här serviceverkstaden som din iPhone kommer till om du skickar in den med post för lagning. Butiken ligger vid tunnelbanestationen Fridhemsplan på Sankt Eriksgatan 28. Vill du skicka brev till oss så ska du skicka till vår box-adress: Phonehero AB Box 12271 10227 STOCKHOLM
Vardagar: 09:30 - 18:00
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt
Baltzarsgatan 37
211 36 Malmö
Phonehero AB
Box 12271
102 27 Stockholm
Vi öppnade butiken redan 2012 och har sedan dess fått förtroende från många kunder varje dag för att reparera deras iPhone och iPad. Här reparerar, köper och säljer vi smartphones och surfplattor. Vi lagar mobiler och surfplattor såsom iPhone och iPad från Apple och Smartphones från Samsung, Huawei, Sony och LG. I de flesta fallen har du tillbaka din telefon eller surfplatta inom 1 timme. Utan att behöva boka tid eller skicka iväg telefonen. Här kan du även köpa och sälja begagnade telefoner med värdering och kostnadsförslag direkt på plats. Phonehero är det trygga alternativet när olyckan varit framme. Slå oss gärna en signal om det är något du undrar!
Vardagar: 09:45 - 18:00
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt
Linnégatan 47
413 08 Göteborg
Phonehero AB
Box 12271
102 27 Stockholm
Den här butiken öppnade vi redan 2010 och har sedan dess hjälpt otaliga kunder i Göteborg med att reparera deras trasiga iPhone. Vi gör allt vi kan för att ge dig så bra service som möjligt. De flesta skadorna på iPhone kan vi laga på mindre än en timme. Här reparerar vi smartphones och surfplattor, säljer tillbehör och begagnade telefoner. Vi lagar mobiler och surfplattor såsom iPhone och iPad från Apple och Smartphones från Samsung, Huawei, Sony och LG. I de flesta fallen har du tillbaka din telefon eller surfplatta inom 1 timme. Utan att behöva boka tid eller skicka iväg telefonen. Här kan du även köpa och sälja begagnade telefoner med värdering och kostnadsförslag direkt på plats. Phonehero är det trygga alternativet när olyckan varit framme. Slå oss gärna en signal om det är något du undrar!
Vardagar: 09:30 - 18:00
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt
Odengatan 27
113 51 Stockholm
Phonehero AB
Box 12271
102 27 Stockholm
Den här butiken är vi 3 stycken servicetekniker som gör allt för att kunna ge dig den bästa servicen. Vi är den butik som reparerar flest telefoner av alla våra butiker och har därför stor erfarenhet av många modeller. Här finns även ett stort utbud av skyddsfodral och tillbehör till din iPhone. Närmaste tunnelbana är Tekniska Högskolan.
Vi skickar dagligen med både Postnord och DHL från vårt webblager i Stockholm.
Alla mobiler och surfplattor finns på plats i lager och skickas omgående.
Vi har ingen butik/kundmottagning i vårt webblager.
5,5” Retina HD-skärm. 1080 x 1920 pixlar
Höjd: 158,4mm, Bredd: 78,1mm, Djup: 7,5mm
202 g
September 2017
I lager. Leverans möjlig tisdag 11:e feb
Klass B: Det finns spår av normal användning och slitage på enheten. Dock inga stora märken/bucklor eller djupa repor. Läs mer
Bra batteri: Din nya iPhone har minst 85% batterihälsa. Det är tillräckligt för att batteriet ska hålla hela dagen vid normal användning. Läs mer
Space grey
Silver
Gold
Red
5,5” Retina HD-skärm. 1080 x 1920 pixlar
Höjd: 158,4mm, Bredd: 78,1mm, Djup: 7,5mm
202 g
September 2017
Testad efter checklista på 50 punkter
Sladd följer med. Lägg till bättre laddare i nästa steg.
Om något mot förmodan skulle vara fel.
Använd vilken operatör du vill.
Batteriets hälsa är alltid i gott skick.
Både i butik och online. Fullständiga villkor
Inbränningar på en OLED-skärm, även kända som "burn-in" eller "image retention", uppstår när en bild som har visats på skärmen under en lång tid graverar sig permanent in i skärmen och därmed lämnar ett svagt men beständigt avtryck av bilden. Detta fenomen är vanligare på OLED-skärmar jämfört med andra skärmtyper eftersom varje pixel på en OLED-skärm producerar sitt eget ljus. Om en pixel visas i samma tillstånd under en lång period, kan dess ljusproducerande kapacitet försämras, vilket leder till att den inte kan återskapa färger med samma intensitet som tidigare.
Inbränningar kan särskilt uppstå i områden på skärmen där statiska bilder, som navigationsknappar, klockor eller logotyper, konstant visas. När inbränningen har skett kan det vara svårt eller omöjligt att helt åtgärda problemet. Detta är en av de potentiella nackdelarna med OLED-skärmteknologi, även om många tillverkare implementerar olika tekniker för att minimera risken för inbränning, till exempel genom att pixelns färger eller ljusstyrka varieras över tid.
Mobilen har utrustats med ett icke-originalbatteri, vilket resulterar i ett notifieringsmeddelande i enhetens inställningar som indikerar att batteriet inte erkänns som ett original. På grund av detta går det inte heller att se batteriets aktuella hälsa i inställningarna. Under de initiala fyra dagarna efter att du börjar använda din nya iPhone kommer detta meddelande att visas på låsskärmen. Detta kommer även att presenteras som en notis i inställningarna i upp till 14 dagar, varefter det automatiskt försvinner.
Trots att batteriet inte är ett äkta original, håller det en hög kvalitetsstandard med kapacitet och hållbarhet som står i paritet med ett fabriksnytt originalbatteri.
Mobilen har utrustats med en skärm som ej är original, vilket resulterar i ett notifieringsmeddelande i enhetens inställningar som indikerar att skärmen inte erkänns som ett original. Under de initiala fyra dagarna efter att du börjar använda din nya iPhone kommer detta meddelande att visas på låsskärmen. Detta kommer även att presenteras som en notis i inställningarna i upp till 14 dagar, varefter det automatiskt försvinner.
Trots att skärmen inte är ett äkta original, håller det en hög kvalitetsstandard med samma upplösning och touch-funktion som en äkta original-skärm.
Enheten har mycket kosmetiskt slitage. Exempelvis mycket djupa repor eller större bucklor/märken.
Bortsett från slitaget så är den fullt fungerande och säljs som vanligt med 12 månader garanti.
Face-ID används för att låsa upp mobilen med ansiktsigenkänning.
På grund av en skada eller ett fel i mobilen fungerar inte längre Face-ID på den här enheten. Det innebär att om du har låstkod på den så behöver du slå in koden varje gång du ska tända skärmen.
Denna iPhone kommer ursprungligen från USA och har därför inte stöd för fysiskt simkort.
Mobilen går bra att använda med eSim som utfärdas kostnadsfritt av de flesta stora svenska mobiloperatörerna (Telia, Telenor, Tre, Tele2 etc)
Bortsett från detta fungerar mobilen i övrigt som vanligt att använda i Sverige.
Det har kommit in smuts i den bakre kameran som orsakar en eller flera små fläckar som syns när foto tas.
Fingeravtrycksläsning (touch-ID) fungerar inte längre.
Om du ställer in lösenkod på enheten behöver du slå in den manuellt varje gång du tänder skärmen.
Hemknappen är en viktig funktion i iOS. Det går dock att använda mobilen utan att den fysiska knappen fungerar genom att lägga till en virtuell knapp på skärmen.
För att lägga till en virtuell hemknapp på en iPhone, vilket är en funktion som kallas för "AssistiveTouch", kan du följa dessa steg. AssistiveTouch är en tillgänglighetsfunktion som låter dig utföra åtgärder som att trycka på hemknappen, använda flerfingergester, anpassa hur du interagerar med din enhet och mycket mer, allt från en flytande knapp på skärmen.
Steg för att aktivera AssistiveTouch:
1. Öppna Inställningar: Gå till din iPhone's hemskärm och öppna appen "Inställningar".
2. Tillgänglighet: Scrolla ner och välj "Tillgänglighet". Denna meny innehåller flera inställningar för att göra din iPhone mer tillgänglig och lättanvänd.
3. Tryck: På vissa iOS-versioner kan detta steg variera lite. Du kan behöva välja "Pekskärm" och sedan "AssistiveTouch". För nyare versioner av iOS, direkt efter att ha valt "Tillgänglighet", ska du hitta "Tryck" i listan och välja det.
4. Aktivera AssistiveTouch: Inom "Tryck"-menyn, hittar du "AssistiveTouch". Växla AssistiveTouch till påslaget (grön). När AssistiveTouch är aktiverat kommer en vit flytande knapp att visas på din skärm.
5. Anpassa AssistiveTouch-menyn: Efter att ha aktiverat AssistiveTouch kan du anpassa vilka genvägar som visas i AssistiveTouch-menyn. Tryck på "Anpassa toppmeny..." för att välja vilka funktioner som ska vara tillgängliga via din virtuella hemknapp. Du kan inkludera genvägar för att simulera tryck på hemknappen, aktivera Siri, justera volymen, ta skärmdumpar och mycket mer.
6. Använda den virtuella hemknappen: Nu när AssistiveTouch är aktiverat, kan du trycka på den flytande knappen för att öppna AssistiveTouch-menyn. Härifrån kan du välja "Hem" för att simulera ett tryck på den fysiska hemknappen.
AssistiveTouch är en användbar funktion för dem som har problem med att använda de fysiska knapparna på iPhone eller för dem som helt enkelt föredrar en virtuell knapp. Det är också en bra lösning om din fysiska hemknapp är skadad eller inte fungerar korrekt.
Det finns en missfärgning eller fläck i skärmen. Se bilder på enheten för mer information.
Mobilen har utrustats med en kamera som ej är original, vilket resulterar i en notis i enhetens inställningar som indikerar att kameran inte erkänns som original. Under de initiala fyra dagarna efter att du börjar använda din nya iPhone kommer detta meddelande att visas på låsskärmen. Detta kommer även att presenteras som en notis i inställningarna i upp till 14 dagar, varefter det automatiskt försvinner.
Trots att kameran inte är äkta original, håller det en hög kvalitetsstandard med samma upplösning och fotokvalitet som originalkameran gjorde.
Kan du tänka dig en iPhone 8 Plus som har ett litet fel på sig men i övrigt är fullt fungerande? Vissa mindre fel är inte värda att reparera och därför säljer vi dessa mobiler till reducerat pris. Även våra fyndvaror säljs med 12 månader garanti.
Beskrivning:
Spricka i hemknapp (se bilder), men i övrigt fungerande.
Få nyheter, rabattkoder, erbjudanden och mycket mer. Du kan när som helst avsluta din prenumeration.