Gratis frakt

Villkor

Våra villkor är uppdelade i tre delar. En del för service, en för köp i webbshop och en för försäljning till oss. Dessutom har vi en generell del för vår betalningar

Villkor för köp av produkter i webbshop

Gäller vid köp av mobil, surfplatta, reservdel, tillbehör och verktyg
  1. Phonehero AB sparar uppgifter om kunder i syfte att kunna fullgöra garantiåtaganden, göra utskick av nyheter samt enkätundersökningar om kundnöjdhet.
  2. Öppet köp gäller i 14 dagar.
  3. Vid reklamation eller för att nyttja ångerrätt ska du i första hand använda länken i ditt bekräftelsemail för att skapa returen själv. I andra hand kan du kontakta oss på hello@phonehero.se eller ringa 08 - 12 411 411.
  4. Vid retur pga. "Öppet köp" återbetalas hela beloppet minus 99kr inkl. moms för fraktkostnader. Varor med statusen "Ny i kartong" som returneras för öppet köp får ett avdrag på mellanskillnaden mellan "Ny i kartong" och "Klass A". Detta belopp är för de flesta modellerna ca 100 - 1400 kr.
  5. Enheten säljs med 12 månader garanti om inget annat anges. Garantin täcker enhetens funktioner. Batterihälsa och ytligt skick på enheten kan skilja sig från produktens ursprung pga. slitage. Garantin gäller ej vid fuktskada eller yttre åverkan tex. tappskada eller ingrepp. Batterihälsan på begagnade iOS-enheter är alltid minst 85% vid leverans om inget annat anges. Batteriet i alla enheter vi säljer omfattas av 6 månaders garanti.
  6. Vi skickar alla produkter som är beställda före klockan 12 redan samma dag om beställningen utförs på en arbetsdag. Fraktkostnaden är för närvarande gratis. Frakten tar normalt sett 1 arbetsdag.
  7. Vi delar personuppgifter med Omocom, vår leverantör av försäkringar. Omocom behöver ta del av grundläggande uppgifter om försäkringstagaren och den försäkrade egendomen för att administrera begärd försäkring. Uppgifter lämnas enbart vidare till Omocom om en användare ansöker om en försäkring. Fullständig information om Omocoms behandling av personuppgifter finns på https://omocom.insurance

Servicevillkor

Gäller när vi utför en reparation
  1. Phonehero AB sparar uppgifter om kunder och inlämnade enheter i syfte att kunna fullgöra garantiåtaganden, göra utskick av nyheter samt enkätundersökningar (även via tredje part) om kundnöjdhet.
  2. Tillverkarens garanti på din enhet kan brytas vid reparation. Phonehero AB är oberoende reparatör och ej auktoriserad hos någon tillverkare.
  3. Delar som ej är original kan användas vid reparation av inlämnad enhet. Enbart reservdelar skriftligen märkta med Original är riktiga originaldelar.
  4. Vi kan ej garantera vattentäthet på din enhet efter lagning. 
  5. Vi kan ej garantera att data på din inlämnade enhet finns kvar efter service/felsökning.
  6. Vi lämnar 6 månaders garanti på reservdelar och vårt arbete. Ej generell garanti på hela enheten. Tapp- och fuktskada täcks ej.
  7. Om du har begärt säkerhetskopiering, dataräddning eller dataöverföring mellan enheter kan Phonehero AB tillfälligt behöva lagra din personliga data på våra servrar för att fullgöra uppgiften. Vi tar ej del av denna data, lämnar inte ut till tredjepart och raderar regelbundet.
  8. Om du skickar in din enhet med post eller bud ansvarar du för den fram tills dess att den tagits emot oskadd hos oss. Detta gäller oavsett om du själv eller vi betalar frakten. När vi returnerar din enhet står vi för eventuella transportskador/försvinnanden.
  9. Vi tar ej ansvar för eventuella tillbehör som lämnas/skickas in till oss tillsammans med din enhet (kartonger, hörlurar, laddare etc).
  10. Vi delar personuppgifter med Omocom, vår leverantör av försäkringar. Omocom behöver ta del av grundläggande uppgifter om försäkringstagaren och den försäkrade egendomen för att administrera begärd försäkring. Uppgifter lämnas enbart vidare till Omocom om en användare ansöker om en försäkring. Fullständig information om Omocoms behandling av personuppgifter finns på https://omocom.insurance

Villkor för försäljning till oss

Gäller när du vill sälja din enhet till oss
  1. Phonehero AB sparar uppgifter om kunder i syfte att kunna fullgöra garantiåtaganden, göra utskick av nyheter samt enkätundersökningar om kundnöjdhet.
  2. Priset som vi erbjuder för din enhet gäller i två veckor. Priset förutsätter att inga ytterligare defekter finns på enheten utöver vad du angivit i i formuläret på vår webbsida. Prisavdrag kan komma att göras ifall ytterligare fel upptäcks eller om skicket på varan avviker från det du angivit. Om förändring av priset görs och du ej godkänner detta har du rätt att kostnadsfritt hämta ut din enhet i vår serviceverkstad eller få den returnerad med post utan någon extra kostnad.
  3. Vi kan komma att efterfråga inköpskvitto för din begagnade enhet. Om kvitto som innehåller ditt namn och enhetens IMEI eller serienummer ej kan presenteras kan vi välja att avbryta köpet. 
  4. Enheter som är låsta till ett Google- eller Apple-konto (Apple-ID) köps ej in. Vi kan bistå dig med instruktioner för hur du tar bort ditt konto. 
  5. Om du skickar in din enhet med post eller bud ansvarar du för den fram tills dess att den tagits emot oskadd hos oss. Detta gäller oavsett om du själv eller vi betalar frakten. När vi returnerar din enhet står vi för eventuella transportskador/försvinnanden.
  6. Vi tar ej ansvar för eventuella tillbehör som lämnas/skickas in till oss tillsammans med din enhet (kartonger, hörlurar, laddare etc).

Betalning

PhoneHero använder sig av Avardas Checkout för alla inbetalningar. Avardas köpvillkor godkänner du i kassan när betalningar erlänggs. Du kan betala ditt köp på PhoneHero enligt nedan angivna betalsätt.

Swish
Vi erbjuder Swish-betalning via Avarda. Är du ansluten till Swish så har du möjlighet att genomföra betalningar som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet.

Kortbetalning
PhoneHero erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Avarda. Vid betalning med kort skickas du som kund vidare till en säker sida där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. PhoneHero hanterar aldrig dina kortuppgifter. Du som kund kan endast handla med kort utställda inom Europa. Vid kortbetalning dras pengarna på ditt kort direkt när du genomför ditt köp. Om du inväntar en återbetalning kan det dröja 2–5 bankdagar innan återbetalning sker till ditt betalkort efter att ärendet är färdigbehandlat hos PhoneHero. Detta för att samtliga parter inklusive bank skall kunna utföra transaktionen.


Faktura
Fakturan skickas till din mail dagen efter att PhoneHero har skickat dina varor. Hela köpbeloppet inklusive fraktavgift samt administrationsavgift ska betalas. Vid betalning via faktura görs sedvanlig kreditkontroll varvid kreditupplysning kan komma att inhämtas. En kopia på kreditupplysningen skickas per post och/eller digitalt i Kivra. Om betalningen inte inkommit i rätt tid, påförs en påminnelseavgift f.n. 60 kr. Om utebliven inbetalning fortskrider trots påminnelser förs din faktura-skuld över till ett konto. För fullständiga villkor se här.

Konto
Dela upp betalningen över en längre tid, upp till 36 månader. Alla dina köp inom perioden samlas på ett kontobesked som skickas runt den 7e varje månad per mail. Uppvisar kontot skuld vid avisering uttages administrationsavgift, för fullständiga villkor se här. Vid betalning via konto görs sedvanlig kreditkontroll varvid kreditupplysning kan komma att inhämtas. En kopia på kreditupplysningen skickas per post och/eller digitalt i Kivra. Kontohavaren ansvarar för betalning av gjorda inköp och för debiterade räntor på kontot, samt avgifter och övriga kostnader. Vid utnyttjande av krediten förbindersig kontohavaren att erlägga minst det lägsta belopp som aviseras månadsvis. Kontohavaren äger rätt att helt eller delvis lösa krediten i förtid utan extra kostnader.

Gå med i vårt nyhetsbrev

Få nyheter, rabattkoder, erbjudanden och mycket mer. Du kan när som helst avsluta din prenumeration.