Öppettider påsk

Vanliga frågor

  • Lämnar ni någon garanti på utfört arbete?

    Ja. Vi har 6 månader garanti på utförd reparation. Garantin täcker eventuella fel som uppstår på enheten i samband med reparationen eller om delen som vi bytit ut på din enhet ej fungerar korrekt. Efter att du lagat din iPhone hos oss sparar vi din serviceorder i vårt system vilket gör att vi kan hjälpa dig med ditt garantiärende hos oss även om ditt kvitto för reparationen skulle förkomma.

  • Bryts Apples garanti om ni lagar min iPhone?

    Du har ingen Apple-garanti kvar på den delen som vi byter ut men Apple-garantin påverkas inte i övrigt. Delen som vi byter (t.ex. skärmen) lämnar vi alltid sex månaders garanti på.

  • Hur ska paketet med min iPhone / iPad / iPod märkas upp?

    Det enda du behöver göra är att se till att det finns en returadress eller ordernummer i eller på paketet. All annan information vi behöver får vi när du lägger en beställning i e-butiken.

  • Vart ska jag skicka min iPhone / iPad / iPod?

    Skicka till följande adress, märk paketet med returadress. Skicka alltid som rekommenderat brev. Sandgren Electronics AB BOX 12271 102 27 STOCKHOLM

  • Hur ska jag packa min iPhone / iPad / iPod när jag skickar den för reparation?

    Linda in telefonen i något mjukt, till exempel papper, bubbelplast eller något tyg. Lägg den sedan i ett vadderat kuvert.

  • Vad har ni kontrollerat och testat på de begagnade mobiler och surfplattor som ni säljer

    Vi kontrollerar alla enheter för stöldspärr hos polisen. Vi nollställer alltid telefonens mjukvara till fabriksinställningen och rengör telefonen noggrannt innan försäljning.

  • Har ni bytt några delar eller reparerat de begagnade telefoner och surfplattor som ni säljer?

    Vi reparerar telefonen om den är trasig eller om vi bedömer att delen är så pass sliten att den behöver bytas ut för att den ska fungera korrekt. Om vi har bytt några delar så skriver vi alltid det i produktbeskrivningen.

  • Kan jag se ert lagersaldo på reservdelar online?

    Nej, vi har inget lagersaldo online. Ibland händer det att vi får slut på någon reservdel i lager. Vill du vara helt säker på att vi har delar i lager för att reparera din trasiga mobil så rekommenderar vi att du ringer direkt till den serviceverkstaden som du vill laga din telefon hos innan du kommer in.

  • Byter ni baksida på iPhone 8 / 8+ / X?

    Baksidan på dessa modeller är av glas men tyvärr går den inte att byta på något enkelt sätt. Glasskivan som spricker är limmad med ett extremt hårt härdat lim som är så gott som omöjligt att få bort utan att skada underliggande delar. Alternativet är att byta hela stommen/ramen som glaset är monterat på. Den reservdelen är ganska dyr och framförallt är arbetet väldigt tidskrävande. Dessutom säljer inte Apple originalbaksidor så det blir en baksida utan logga. Priset för reparationen blir cirka 2500-4000:- beroende på modell. Är denna reparation ändå av intresse kan vi beställa in delar. Kontakta oss på 08 - 512 588 96 för mer information.