Alla mobiler och surfplattor vi säljer är fullt fungerande och vi har testat dom noga efter en checklista på ca 50 punkter.
Mobiler som säljs i vår fyndhörna kan dock ha vissa fel och då står dom tydligt angivna i beskrivningen.
Vi genomför noggranna stöldspärrskontroller på samtliga enheter i samarbete med polisen. Innan vi erbjuder dem till försäljning återställer vi alltid mjukvaran till fabriksinställningarna och ger varje telefon en omsorgsfull rengöring.
Vi reparerar telefonen om den är trasig eller om vi bedömer att delen är så pass sliten att den behöver bytas ut för att den ska fungera korrekt.
Vanligtvis byter vi ut komponenter som batteri och skärm. Våra delar är inte alltid original, men de uppfyller samma höga kvalitetsstandard som originaldelarna. Dessutom ger vi alltid en generös garanti på 12 månader så att du kan vara trygg med din telefon.
Alla mobiltelefoner och surfplattor som du köper från oss kommer med vår generösa 12 månaders garanti. Du kan vara trygg i vetskapen om att vi täcker alla fel som kan uppstå på din enhet, förutsatt att de inte är resultatet av yttre påverkan, som exempelvis att enheten tappas, kläms eller utsätts för vatten.
När det kommer till batteriet i din mobiltelefon, betraktar vi det som en förbrukningsvara, och vår garanti gäller i 6 månader. Du kan förvänta dig att batteriet ska räcka för normal användning under en hel dag. Vi står vid din sida för att se till att din enhet fungerar felfritt under garantiperioden.
I de allra flesta fallen har mobilerna sitt ursprung i Sverige. Det är dock viktigt att notera att det förekommer undantag. Ibland köper vi mobiltelefoner från andra EU-länder.
För iPhone-enheter från andra länder inom EU, kommer du inte att märka någon skillnad när du använder dem i Sverige. De fungerar smidigt och problemfritt här.
Det är värt att notera att vissa Samsung-telefoner inte stöder Samsung Pay om de kommer från ett annat land. Däremot kan du alltid använda Google Pay som ett alternativ. Om du är osäker på om den mobil du överväger att köpa är av svensk härkomst eller kommer från ett annat land, är det enklast att kontakta vår kundtjänst eller butiken direkt där du ser att enheten finns i lager. Vi hjälper gärna till med att klargöra detta för dig. Din nöjdhet är vår prioritet.
Enligt tillverkarens specifikationer är många modeller av mobiltelefoner vattentäta. De mobiler vi erbjuder till försäljning kan dock ha genomgått en renoveringsprocess där vi har ansträngt oss för att återställa deras ursprungliga vattentäthet. Det är viktigt att notera att vi inte kan erbjuda någon garanti för att de mobiler du köper från oss fortfarande är vattentäta. Vi strävar efter att erbjuda högkvalitativa produkter, men det är alltid en bra idé att vara försiktig med elektroniska enheter när det kommer till vattenexponering för att minimera riskerna.
Du får alltid med en ny laddsladd som är en meter lång. Vi förpackar även mobilen i våra egna snygga kartonger så den ser fin ut om du skulle vilja ge den i present till någon. Till enheter med simkort skickar vi även med en liten metallpin för att öppna simkortsfacket.
Vi skickar inte med hörlurar eller strömadapter. Självklart går det att köpa till detta till väldigt förmånliga priser.
Absolut, det har vi!
Vi är en officiell samarbetspartner med Apple som kallas IRP (Independent Repair Provider). Det innebär att vi har full tillgång till Apples exklusiva verktyg, programvara och originalreservdelar. Varje reparation som utförs med Apple-originaldelar genomförs av våra kompetenta och certifierade tekniker.
För att bekräfta vår partnerskap med Apple, kan du enkelt besöka Apples webbplats och söka efter "PhoneHero". Vi är stolta över att vara en del av Apples nätverk av pålitliga reparationspartners.
Ja, på vissa reparationer går det att boka tid. För att se om det går att boka tid gör du följande:
Vi lagerför alla delar för de vanligaste reparationerna i alla våra butiker.
För att se om reservdelen finns lagerförd i en av våra butiker gör du såhär:
När vi byter ut en del, som exempelvis skärmen, upphör Apples ursprungliga garanti för den specifika delen. Men oroa dig inte, din övergripande Apple-garanti påverkas inte. För den nya delen vi installerar, såsom skärmen, ger vi alltid en separat sex månaders garanti. På så sätt kan du ha förtroende för att din enhet kommer att fungera problemfritt med den nya delen.
När du väljer att reparera din mobil hos oss, får du automatiskt fördelen av vår generösa 6 månaders garanti. Denna omfattande garanti täcker eventuella fel som kan uppstå på din mobil i samband med reparationen, inklusive de utbytta delarna.
Vår prioritet är att se till att din mobil fungerar felfritt efter reparationen.
Vi strävar efter att alltid ge dig så snabb service som möjligt. Vid drop-in brukar reparationen ta ca 1-2 timmar. Vid tidsbokning tar det endast 10-30 minuter att byta batteriet eller din iPhones trasiga skärm.
Om du skickar in din enhet med posten så brukar vi bli klara med reparationen samma dag den kommer in eller senast dagen efter. Om reservdelar behöver beställas för att utföra reparationen kan det ta extra tid.
Vi vill varmt rekommendera att du alltid överlämnar din telefon för batteribyte till en erfaren reparatör. Det är vår starka rekommendation att du alltid väljer att installera ett genuint Apple Original-batteri i din iPhone. På marknaden finns det många tredjepartsbatterier som ofta inte lever upp till förväntningarna. Oavsett om du väljer oss eller en auktoriserad serviceverkstad kan du lita på att vi kan erbjuda dig ett Original-batteri. Batteribytet tar endast cirka 20-30 minuter, vilket innebär att du snabbt kan återfå full funktionalitet och längre batteritid i din enhet.
Självklart! Fraktkostnaden är inkluderad i reparationspriset. Att få din enhet reparerad är en enkel process. Du kan enkelt göra en beställning på vår webbsida, och sedan skickar vi dig en QR-kod via e-post som du enkelt kan visa upp på ditt närmaste Postnord-ombud. När din enhet väl är i vårt händer, brukar reparationsarbetet oftast vara klart inom 2-3 arbetsdagar. Därefter skickar vi en betalningslänk till dig, och så fort du har slutfört betalningen, returnerar vi din enhet omgående. Det är vår prioritet att göra reparationen så smidig och bekväm som möjligt för dig.
Vi är fördelade på fyra serviceverkstäder runt om i Sverige, och du kan enkelt hitta information om våra adresser, öppettider och kontaktuppgifter här.
Vi ser fram emot att hjälpa dig oavsett var du befinner dig!
Till privatpersoner betalar vi med Swish eller kontoöverföring. Vi har inga kontanter i någon av våra butiker.
Till företag erbjuder vi betalning till bankgiro, plusgiro, svenskt eller utländskt konto. Vi kan ej betala med Swish till företag.
När du besöker någon av våra butiker för att sälja din mobil strävar vi alltid efter att göra utbetalningen så snabbt som möjligt, vanligtvis inom en timme. För att säkerställa en smidig process måste vi först kontrollera att den mobil eller surfplatta du vill sälja är rensad från data och fungerar som du beskriver.
För att underlätta och påskynda denna process är det till stor hjälp om du kan nollställa din enhet och se till att den är laddad innan du kommer till oss.
När du skickar in din enhet till oss via post, brukar vi vanligtvis hinna gå igenom och utföra utbetalningen för alla inkomna mobiler samma dag eller senast dagen efter. Vi värdesätter din tid och eftersträvar att alltid göra försäljningsprocessen så smidig som möjligt.
Nej det gör vi inte. Vi ser såna saker som förbrukningsvara. Behåll det själv eller återvinn sådant du inte vill ha kvar.
När du väljer att sälja din enhet i någon av våra butiker, ber vi alltid om en giltig ID-handling. Det är en viktig säkerhetsåtgärd för att säkerställa att utbetalningen går till rätt person. Vi kan endast utföra Swish-betalningar till den person som är fysiskt närvarande i butiken och som kan uppvisa sitt ID.
Om du däremot väljer att skicka in din enhet till oss via post, behöver du inte uppvisa någon ID-handling. Istället ber vi dig fylla i fullständig kontaktinformation, inklusive din adress, så att vi kan slutföra försäljningsprocessen på ett smidigt sätt. Din integritet och säkerhet är viktiga för oss, oavsett vilket sätt du väljer att sälja din enhet på.
Hela vägen fram till det ögonblick då vi har slutfört affären, och det innebär när vi har genomfört din betalning, har du möjlighet att ångra dig. Men efter att försäljningen är slutförd och pengarna har överförts till dig, är det tyvärr inte möjligt att avbryta transaktionen. Vi uppskattar din förtroende och engagemang i affären, och vi är här för att göra processen så smidig och pålitlig som möjligt.
Om du gjort en beställning för att skicka in din enhet till oss och vill avbryta den behåller du bara enheten hemma och låter beställningen vara.
Återställ gärna enheten innan försäljning, då detta underlättar i hanteringen, och se även till att eventuella Google- eller Apple-konton är borttagna från denna.
Vi erbjuder betalning genom Klarna för både privatpersoner och företag. Detta gäller både när du utför reparation hos oss och när du köper en mobil.
Hos Klarna finns flera olika betalningsalternativ, bland annat faktura, delbetalning, Swish och kort.
Företagskunder kan ansöka om att få kredit och bli fakturerade direkt av oss.
För att göra det behöver du först registrera ett företagskonto här.
Sedan följer du våra instruktioner på sidan "Ansök om kredit" och avslutar med att signera din ansökning med mobilt bankid.
Det gör du genom att kontakta Klarna direkt. Enligt vår erfarenhet är det smidigast att göra detta genom Klarnas App i din mobil.
Det gör du genom att kontakta Klarna direkt. Enligt vår erfarenhet är det smidigast att göra detta genom Klarnas App i din mobil.
Hos oss kan du betala med Swish, Klarna eller kort. Vi tar MasterCard och Visa.
Du kan enkelt svara på bekräftelsemailet som du fick när du gjorde din beställning och skriva att du vill avbryta den.
Om din beställning redan har skickats, är det tyvärr inte längre möjliga att ändra leveransadressen.
Däremot, om du kontaktar oss innan vi har skickat beställningen, finns det ibland möjlighet att ändra leveransadressen. Möjligheten att göra så beror på din valda betalningsmetod och leveransalternativ. Du kontaktar oss enklast genom att svara på ditt bekräftelsemail eller ringa vår kundtjänst. 08 - 12 411 411.
Vi kan byta från den du valt till den som ligger närmast dig. Vi har inte möjlighet att välja en specifik Servicepoint.
Denna ändring går endast att genomföra innan ordern är skickad från oss.
Kom till butik
Det går bra att komma in till valfri butik och få hjälp direkt. Du behöver inte ha med dig kvittokopia. Vi hittar ordern i vårt system genom att söka på dina eller mobilens uppgifter.
Skicka in med post
I bekräftelsemailet som du fick när du gjorde din beställning hittar du en länk för att göra en retur.
Returen är mycket enkel. Du fyller i anledningen till varför du vill returnera och sedan får du ett mail med en QR-kod och instruktioner för hur du skickar. I korthet går det till såhär:
Vi brukar alltid prioritera garantiärenden högst är därför oftast mycket snabba med det.
Kommer du in i butik så brukar vi kunna hjälpa dig direkt. Om du skickar in med post så försöker vi hantera ditt ärende samma dag det kommit in eller senast dagen efter.