Alla mobiler och surfplattor vi säljer är fullt fungerande och är grundligt testade på över 50 punkter.
Produkter som säljs i vår "fyndhörna" har diverse defekter, framförallt kosmetiska, vilka är tydligt markerade.
Vi genomför noggranna stöldspärrskontroller på samtliga enheter i samarbete med polisen. Innan vi erbjuder dem till försäljning återställer vi alltid mjukvaran till fabriksinställningarna och ger varje telefon en omsorgsfull rengöring.
Vi reparerar enheter som är skadade, eller i övrigt defekta, eller om vi bedömer att en reservdel kräver ersättning för att denna skall fungera korrekt.
Vanligtvis ersätter vi delar som t.ex. batteri och bildskärm. Våra reservdelar är inte alltid original, men uppfyller samma höga kvalitetsstandard, och dessutom har ni alltid en generös garanti om 12 månader, så att ni kan känna er trygga med produkterna ni köper hos oss.
Alla mobiltelefoner och surfplattor ni köper av oss kommer med vår generösa 12 månaders garanti. Ni kan känna er trygga i vetskapen om att vi täcker alla fel som kan uppstå på produkterna, förutsatt att de inte är resultatet av yttre påverkan, som t.ex. tapp-, kläm- eller fuktskada.
När det kommer till batteriet i er produkt, betraktar vi det som en förbrukningsvara, och vår garanti gäller då istället i 6 månader. Ni kan förvänta er att batteriet ska räcka för normal användning under en hel dag. Vi står vid er sida för att se till att produkten fungerar felfritt under garantiperioden.
I de allra flesta fallen har mobilerna sitt ursprung i Sverige. Det är dock viktigt att notera att det förekommer undantag. Ibland köper vi mobiltelefoner från andra EU-länder.
För iPhone-enheter från andra länder inom EU kommer du inte att märka någon skillnad när du använder dem i Sverige. De fungerar smidigt och problemfritt här.
Det är värt att notera att vissa Samsung-telefoner inte stöder Samsung Pay om de kommer från ett annat land. Däremot kan du alltid använda Google Pay som ett alternativ. Om du är osäker på om den mobil du överväger att köpa är av svensk härkomst eller kommer från ett annat land, är det enklast att kontakta vår kundtjänst eller butiken direkt där du ser att enheten finns i lager. Vi hjälper gärna till med att klargöra detta för dig. Din nöjdhet är vår prioritet.
Enligt tillverkarens specifikationer är många modeller av mobiltelefoner vattentäta. De mobiler vi erbjuder till försäljning kan dock ha genomgått en renoveringsprocess där vi har ansträngt oss för att återställa deras ursprungliga vattentäthet. Det är viktigt att notera att vi inte kan erbjuda någon garanti för att de mobiler du köper från oss fortfarande är vattentäta. Vi strävar efter att erbjuda högkvalitativa produkter, men det är alltid en bra idé att vara försiktig med elektroniska enheter när det kommer till vattenexponering för att minimera riskerna.
Ni kan alltid välja att lägga till en kostnadsfri laddkabel med standardlängd 1 meter (icke-original, men fullt kompatibel). Vi förpackar även mobilen i våra egna snygga kartonger, så den ser fin ut om du skulle vilja ge den i present till någon. Till enheter med SIM-kort skickar vi även med ett litet verktyg för att öppna SIM-kortsfacket.
Vi skickar inte med hörlurar eller strömadapter. Självklart går det att köpa till detta till väldigt förmånliga priser.
Det beror på hur vi har köpt in enheten.
Mobiler och surfplattor vi köpt in från privatpersoner är kvalificerade att säljas med ett speciellt momsregelverk som kallas för Vinstmarginalbeskattning av begagnad vara (VMB).
När en enhet säljs med VMB kommer det stå på fakturan/kvittot och momssatsen kommer vara 0%. Det finns alltså ingen ingående moms för dig som företagskund att dra av.
Om vi däremot köpt mobilen från ett företag så kvalificerar sig inte mobilen för VMB-regelverket och då säljs den med vanlig momssats om 25%.
Du kan enkelt filtrera vår webbshop att enbart visa mobiler med avdragbar moms. Gör bara såhär:
När detta är gjort så döljs alla mobiler och surfplattor utan moms och du kan därför enkelt handla till ditt företag och få avdragsrätt på ingående moms.
Eftersom vi köper de allra flesta produkterna av privatkunder är det dessvärre svårt att avgöra när en specifik sådan kan bli tillgänglig.
Originalkartongen ingår enbart om produkten säljs som "ny i kartong", men inte annars.
Absolut, det har vi!
Vi är en officiell samarbetspartner med Apple som kallas IRP (Independent Repair Provider). Det innebär att vi har full tillgång till Apples exklusiva verktyg, programvara och originalreservdelar. Varje reparation som utförs med Apple-originaldelar genomförs av våra kompetenta och certifierade tekniker.
För att bekräfta vår partnerskap med Apple, kan du enkelt besöka Apples webbplats och söka efter "PhoneHero". Vi är stolta över att vara en del av Apples nätverk av pålitliga reparationspartners.
Ja, på vissa reparationer går det att boka tid. För att se om det går att boka tid gör du följande:
Vi lagerför alla delar för de vanligaste reparationerna i alla våra butiker.
För att se om reservdelen finns lagerförd i en av våra butiker gör du såhär:
När vi byter ut en del, som exempelvis skärmen, upphör Apples ursprungliga garanti för den specifika delen. Men oroa dig inte, din övergripande Apple-garanti påverkas inte. För den nya delen vi installerar, såsom skärmen, ger vi alltid en separat sex månaders garanti. På så sätt kan du ha förtroende för att din enhet kommer att fungera problemfritt med den nya delen.
När du väljer att reparera din mobil hos oss, får du automatiskt fördelen av vår generösa 6 månaders garanti. Denna omfattande garanti täcker eventuella fel som kan uppstå på din mobil i samband med reparationen, inklusive de utbytta delarna.
Vår prioritet är att se till att din mobil fungerar felfritt efter reparationen.
Vi strävar efter att alltid ge dig så snabb service som möjligt. Vid drop-in brukar reparationen ta ca 1-2 timmar. Vid tidsbokning tar det endast 10-30 minuter att byta batteriet eller din iPhones trasiga skärm.
Om du skickar in din enhet med posten så brukar vi bli klara med reparationen samma dag den kommer in eller senast dagen efter. Om reservdelar behöver beställas för att utföra reparationen kan det ta extra tid.
Vi vill varmt rekommendera att du alltid överlämnar din telefon för batteribyte till en erfaren reparatör. Det är vår starka rekommendation att du alltid väljer att installera ett genuint Apple Original-batteri i din iPhone. På marknaden finns det många tredjepartsbatterier som ofta inte lever upp till förväntningarna. Oavsett om du väljer oss eller en auktoriserad serviceverkstad kan du lita på att vi kan erbjuda dig ett Original-batteri. Batteribytet tar endast cirka 20-30 minuter, vilket innebär att du snabbt kan återfå full funktionalitet och längre batteritid i din enhet.
Självklart! Fraktkostnaden är inkluderad i reparationspriset. Att få din enhet reparerad är en enkel process. Du kan enkelt göra en beställning på vår webbsida, och sedan skickar vi dig en QR-kod via e-post som du enkelt kan visa upp på ditt närmaste Postnord-ombud. När din enhet väl är i vårt händer, brukar reparationsarbetet oftast vara klart inom 2-3 arbetsdagar. Därefter skickar vi en betalningslänk till dig, och så fort du har slutfört betalningen, returnerar vi din enhet omgående. Det är vår prioritet att göra reparationen så smidig och bekväm som möjligt för dig.
Vi är fördelade på fyra serviceverkstäder runt om i Sverige, och du kan enkelt hitta information om våra adresser, öppettider och kontaktuppgifter här.
Vi ser fram emot att hjälpa dig oavsett var du befinner dig!
Nej, för närvarande utför vi enbart service på mobiltelefoner och surfplattor.
Vi rekommenderar att kontakta er återförsäljare eller tillverkaren direkt för service.
Nej, dessvärre har vi inte möjlighet att erbjuda service med reservdelar från andra än våra egna leverantörer.
Till privatpersoner betalar vi med Swish eller kontoöverföring. Vi har inga kontanter i någon av våra butiker.
Till företag erbjuder vi betalning till bankgiro, plusgiro, svenskt eller utländskt konto. Vi kan ej betala med Swish till företag.
När du besöker någon av våra butiker för att sälja din mobil strävar vi alltid efter att göra utbetalningen så snabbt som möjligt, vanligtvis inom en timme. För att säkerställa en smidig process måste vi först kontrollera att den mobil eller surfplatta du vill sälja är rensad från data och fungerar som du beskriver.
För att underlätta och påskynda denna process är det till stor hjälp om du kan nollställa din enhet och se till att den är laddad innan du kommer till oss.
När du skickar in din enhet till oss via post, brukar vi vanligtvis hinna gå igenom och utföra utbetalningen för alla inkomna mobiler samma dag eller senast dagen efter. Vi värdesätter din tid och eftersträvar att alltid göra försäljningsprocessen så smidig som möjligt.
Nej det gör vi inte. Vi ser såna saker som förbrukningsvara. Behåll det själv eller återvinn sådant du inte vill ha kvar.
När du väljer att sälja din enhet i någon av våra butiker, ber vi alltid om en giltig ID-handling. Det är en viktig säkerhetsåtgärd för att säkerställa att utbetalningen går till rätt person. Vi kan endast utföra Swish-betalningar till den person som är fysiskt närvarande i butiken och som kan uppvisa sitt ID.
Om du däremot väljer att skicka in din enhet till oss via post, behöver du inte uppvisa någon ID-handling. Istället ber vi dig fylla i fullständig kontaktinformation, inklusive din adress, så att vi kan slutföra försäljningsprocessen på ett smidigt sätt. Din integritet och säkerhet är viktiga för oss, oavsett vilket sätt du väljer att sälja din enhet på.
Hela vägen fram till det ögonblick då vi har slutfört affären, och det innebär när vi har genomfört din betalning, har du möjlighet att ångra dig. Men efter att försäljningen är slutförd och pengarna har överförts till dig, är det tyvärr inte möjligt att avbryta transaktionen. Vi uppskattar din förtroende och engagemang i affären, och vi är här för att göra processen så smidig och pålitlig som möjligt.
Om du gjort en beställning för att skicka in din enhet till oss och vill avbryta den behåller du bara enheten hemma och låter beställningen vara.
Återställ gärna enheten innan försäljning, då detta underlättar i hanteringen, och se även till att eventuella Google- eller Apple-konton är borttagna från denna.
Nej, vi erbjuder för närvarande ingen inbytestjänst.
Ni kan däremot köpa och sälja produkter i separata transaktioner.
Beställningen bör packas i kartong med packmaterial (t.ex. bubbelplast eller tidningspapper).
Vadderade kuvert är ej lämpade för transport i PostNords paketström, i vilken samlastning måste tålas.
Köpebevis (t.ex. kvitto eller fakturaunderlag) efterfrågas i brottsförebyggande syfte.
IMEI- och serienummer är unika identifierare och kopplar köpebeviset till den aktuella enheten.
Utan denna information finns ingenting som visar på att produkten är den vi mottagit.
Priset är giltigt i 14 dagar från det att ett ärende upprättats antingen i butik eller via vår hemsida.
Håll detta i åtanke, då våra priser ändras kontinuerligt.
Vi erbjuder betalning genom Avarda för både privatpersoner och företag. Detta gäller både när du utför reparation hos oss och när du köper en mobil.
Hos Avarda finns flera olika betalningsalternativ, bland annat faktura, delbetalning, Swish och kort.
Företagskunder kan ansöka om att få kredit och bli fakturerade direkt av oss.
För att göra det behöver du först registrera ett företagskonto här.
Sedan följer du våra instruktioner på sidan "Ansök om kredit" och avslutar med att signera din ansökning med mobilt BankID.
Det gör du genom att kontakta Avarda direkt.
Det gör du genom att kontakta Avarda direkt.
Hos oss kan du betala med Swish, Avarda eller kort. Vi tar MasterCard och Visa.
Du kan enkelt svara på bekräftelsemailet som du fick när du gjorde din beställning och skriva att du vill avbryta den.
Om din beställning redan har skickats, är det tyvärr inte längre möjliga att ändra leveransadressen.
Däremot, om du kontaktar oss innan vi har skickat beställningen, finns det ibland möjlighet att ändra leveransadressen. Möjligheten att göra så beror på din valda betalningsmetod och leveransalternativ. Du kontaktar oss enklast genom att svara på ditt bekräftelsemail eller ringa vår kundtjänst. 08 - 12 411 411.
Vi kan byta från den du valt till den som ligger närmast dig. Vi har inte möjlighet att välja en specifik Servicepoint.
Denna ändring går endast att genomföra innan ordern är skickad från oss.
Om en beställning inte hämtas inom utsatt returneras denna till oss från ombudet, om aktuellt, vilket innebär en merkostnad.
Om ni istället för att få beställningen skickad på nytt önskar en återbetalning reduceras beloppet med 99:- i avgift.
Kom till butik
Det går bra att komma in till valfri butik och få hjälp direkt. Du behöver inte ha med dig kvittokopia. Vi hittar ordern i vårt system genom att söka på dina eller mobilens uppgifter.
Skicka in med post
I bekräftelsemailet som du fick när du gjorde din beställning hittar du en länk för att göra en retur.
Returen är mycket enkel. Du fyller i anledningen till varför du vill returnera och sedan får du ett mail med en QR-kod och instruktioner för hur du skickar. I korthet går det till såhär:
Vi brukar alltid prioritera garantiärenden högst är därför oftast mycket snabba med det.
Kommer du in i butik så brukar vi kunna hjälpa dig direkt. Om du skickar in med post så försöker vi hantera ditt ärende samma dag det kommit in eller senast dagen efter.